Cykl, jakim rządzi się koniunktura w świecie klubów fitness i siłowni, rozpoczyna się tuż po Nowym Roku, kiedy to po świątecznym obżarstwie stajemy przed lustrem i zdajemy sobie sprawę, że zima jednak prędzej czy później się skończy.

– Wtedy przedsiębiorcy z branży doświadczają prawdziwego boomu, który zazwyczaj trwa do końca marca. Kolejny świetny okres zaczyna się tuż po wakacjach – mówi Michał Lachowicz.

Do uruchomienia własnej placówki Golds Gym potrzeba minimum 300 tys. euro. Kwota inwestycji waha się w zależności od wielkości powierzchni klubu.

– Nasze kluby na całym świecie mają z reguły ponad tysiąc metrów kwadratowych. Naszym partnerom również radzimy brać pod uwagę właśnie taki metraż. Wówczas oprócz siłowni i sali do ćwiczeń grupowych możemy wzbogacić wachlarz usług o usługi kosmetyczne i SPA, a także zajęcia na basenie czy pokój zabaw dla dzieci i barek – mówi Lachowicz.

Klient wydaje świadomie

Firma doradcza Deloitte w 2011 roku wyceniła polski rynek usług kosmetycznych i pielęgnacyjnych na 1,4 mld zł. Od 2006 roku rośnie on w tempie 1o-procentowym, a to dlatego, że wraz ze wzrostem zarobków Polacy coraz chętniej wydają na przyjemności, zwłaszcza te dla ciała. Okres intensywnego wzrostu może być idealnym momentem na otwarcie własnego biznesu w branży.

– Rynek jest konkurencyjny, ale my sami zaczynaliśmy przed dwoma laty jako mała firma i jak dotąd udało nam się poczynić spore postępy, zarówno w zakresie rozwoju sieci placówek, jak i wachlarza usług – mówi Marcin Kalitczuk, właściciel Be Silky.

I choć kryzys nieco ogranicza potencjał wzrostu rynku, to zmiana świadomości na temat zdrowego stylu życia i korzystania z usług kosmetycznych już nic nie powstrzyma.

– Klienci doskonale potrafią poruszać się w ofercie zabiegowej, a także wymagają wysokiej jakości świadczonych usług – przyznaje Agata Murowicka. – Świadomość zasad pielęgnacji w społeczeństwie jest w tej chwili szalenie wysoka.

Oby takie były też zyski branżowych graczy.

Grzegorz Morawsk

Spis Treści:

https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-1/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-2/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-3/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-4/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-5/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-6/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-7/

Facebook Comments
  • Wykładziny dywanowe

    Jakie wykładziny dywanowe wybrać? Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykładziny dywanowej? M…
  • Historia druku. Część I

    Historia druku – wbrew powszechnej opinii – nie jest zbyt długa i barwna. Współczesna druk…
  • Jakie pompy membranowe wybrać?

    Jakie pompy membranowe wybrać? Dużo osób zastanawia się, jakie pompy membranowe będą dla n…
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Specjaliści

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Wykładziny dywanowe

Jakie wykładziny dywanowe wybrać? Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykładziny dywanowej? M…