Nowy VAT, nowy dylemat

Przedsiębiorcy prowadzący własny salon kosmetyczny powinni pamiętać, że ubiegłoroczna nowelizacja przepisów zmieniła wysokość niektórych stawek VAT na usługi dostępne w tego typu placówkach. Usługi kosmetyczne opodatkowane są podatkiem od wartości dodanej w wysokości 23 proc., podczas gdy już usługi fryzjerskie – stawką 8 proc. Niektórzy przedsiębiorcy zaczęli więc zastanawiać się, co w wypadku, gdy w jednym lokalu świadczą oba rodzaje usług.

– Na wysokość opodatkowania nie wpływa fakt, że usługi kosmetyczne i fryzjerskie prowadzące są na przykład w tym samym lokalu – tłumaczy Katarzyna Rola-Stężycka, kierownik zespołu analiz podatkowych Tax Care. – Do każdej z tych usług należy zastosować właściwą stawkę. Również dokumentacja przy użyciu kasy fiskalnej musi wyodrębniać te stawki. W tym celu stosuje się oznaczenia literowe od „A” do „G”, które służą do przyporządkowania stawki podatku do nazw towarów i usług. Literze „A” przyporządkowana jest stawka podstawowa – 23 proc., natomiast literom od „B” do „G” odpowiadają pozostałe stawki wprowadzone na poszczególne towary i usługi.

Centrum perfekcyjnego ciała

Kiedy topnieją ostatnie śniegi, nadchodzi czas podejmowania licznych postanowień. Panie obiecują sobie tego lata nie pokazywać się już na plaży w jednoczęściowym kostiumie, a panowie przyrzekają pozbyć się w końcu piwnego brzuszka, który do tej pory chowali pod koszulką. Gdy idzie o zrzucenie nadmiaru kilogramów, cel uświęca środki, a pieniądze często nie grają roli. A to świetna wiadomość dla przedsiębiorców handlujących specjalistycznymi preparatami odżywczymi.

Jarosław Urbanowicz, kierownik ds. rozwoju sieci sprzedaży Perfect Body Center, jest przekonany, że odżywki z roku na rok zyskują na popularności, bo Polacy powoli przestają kojarzyć je z produktami dla zapaleńców, którzy każdą wolną chwilę spędzają na podnoszeniu ciężarów na siłowni.

– Nad Wisłą na dobre zagościła moda na zdrowy styl życia. Oferta produktów Olimp Laboratories dostępnych w sieci Perfect Body Center nie ogranicza się tylko do osób, które uprawiają sport wyczynowo. Staramy się trafiać do wszystkich klientów pragnących dbać o swoje zdrowie i kondycję – mówi menedżer.

Produkt dla wszystkich to jedno, promocja to drugie. Nie bez powodu twarzą sieci jest popularny siłacz Mariusz „Pudzian” Pudzianowski, który promuje produkty Olimp Laboratories podczas rozmaitych imprez i spotkań z klientami.

Spis Treści:

https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-1/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-2/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-3/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-4/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-5/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-6/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-7/

Facebook Comments
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Specjaliści

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Ubezpieczenia grupowe – odwołanie od decyzji PZU Plik Edycja Wstaw Widok Format Narzędzia

Umowa ubezpieczenia w podstawowym zakresie uregulowana zostały w kodeksie cywilnym. Często…