Nowy VAT, nowy dylemat

Przedsiębiorcy prowadzący własny salon kosmetyczny powinni pamiętać, że ubiegłoroczna nowelizacja przepisów zmieniła wysokość niektórych stawek VAT na usługi dostępne w tego typu placówkach. Usługi kosmetyczne opodatkowane są podatkiem od wartości dodanej w wysokości 23 proc., podczas gdy już usługi fryzjerskie – stawką 8 proc. Niektórzy przedsiębiorcy zaczęli więc zastanawiać się, co w wypadku, gdy w jednym lokalu świadczą oba rodzaje usług.

– Na wysokość opodatkowania nie wpływa fakt, że usługi kosmetyczne i fryzjerskie prowadzące są na przykład w tym samym lokalu – tłumaczy Katarzyna Rola-Stężycka, kierownik zespołu analiz podatkowych Tax Care. – Do każdej z tych usług należy zastosować właściwą stawkę. Również dokumentacja przy użyciu kasy fiskalnej musi wyodrębniać te stawki. W tym celu stosuje się oznaczenia literowe od „A” do „G”, które służą do przyporządkowania stawki podatku do nazw towarów i usług. Literze „A” przyporządkowana jest stawka podstawowa – 23 proc., natomiast literom od „B” do „G” odpowiadają pozostałe stawki wprowadzone na poszczególne towary i usługi.

Centrum perfekcyjnego ciała

Kiedy topnieją ostatnie śniegi, nadchodzi czas podejmowania licznych postanowień. Panie obiecują sobie tego lata nie pokazywać się już na plaży w jednoczęściowym kostiumie, a panowie przyrzekają pozbyć się w końcu piwnego brzuszka, który do tej pory chowali pod koszulką. Gdy idzie o zrzucenie nadmiaru kilogramów, cel uświęca środki, a pieniądze często nie grają roli. A to świetna wiadomość dla przedsiębiorców handlujących specjalistycznymi preparatami odżywczymi.

Jarosław Urbanowicz, kierownik ds. rozwoju sieci sprzedaży Perfect Body Center, jest przekonany, że odżywki z roku na rok zyskują na popularności, bo Polacy powoli przestają kojarzyć je z produktami dla zapaleńców, którzy każdą wolną chwilę spędzają na podnoszeniu ciężarów na siłowni.

– Nad Wisłą na dobre zagościła moda na zdrowy styl życia. Oferta produktów Olimp Laboratories dostępnych w sieci Perfect Body Center nie ogranicza się tylko do osób, które uprawiają sport wyczynowo. Staramy się trafiać do wszystkich klientów pragnących dbać o swoje zdrowie i kondycję – mówi menedżer.

Produkt dla wszystkich to jedno, promocja to drugie. Nie bez powodu twarzą sieci jest popularny siłacz Mariusz „Pudzian” Pudzianowski, który promuje produkty Olimp Laboratories podczas rozmaitych imprez i spotkań z klientami.

Spis Treści:

https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-1/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-2/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-3/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-4/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-5/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-6/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-7/

Facebook Comments
  • Wykładziny dywanowe

    Jakie wykładziny dywanowe wybrać? Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykładziny dywanowej? M…
  • Historia druku. Część I

    Historia druku – wbrew powszechnej opinii – nie jest zbyt długa i barwna. Współczesna druk…
  • Jakie pompy membranowe wybrać?

    Jakie pompy membranowe wybrać? Dużo osób zastanawia się, jakie pompy membranowe będą dla n…
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Specjaliści

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Wykładziny dywanowe

Jakie wykładziny dywanowe wybrać? Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykładziny dywanowej? M…