Przyznaje, że najwięcej trudności podczas otwierania firmy przysporzyło jej znalezienie odpowiedniego lokalu.

– W mniejszych miejscowościach przedsiębiorcy mają ten komfort, że mogą po prostu pójść na spacer głównymi ulicami handlowymi i w ten sposób zdobyć przekrojową wiedzę na temat dostępnych na rynku lokali -wspomina franczyzobiorczyni.

Kiedy ostatecznie udało się znaleźć zadowalającą lokalizację, sprawy potoczyły się szybko. Joanna Cabaj-Bonicka podpisała umowę z dawcą licencji, a po remoncie i wyposażeniu lokalu oraz zatrudnieniu pracowników i przeszkoleniu ich w siedzibie franczyzodawcy była już gotowa do przyjęcia pierwszych klientów.

– Pierwszy miesiąc, listopad, był bardzo trudny. Liczba zabiegów, jakie wtedy wykonaliśmy, była naprawdę symboliczna – wspomina Cabaj-Bonicka. – Ruch w interesie pojawił się dopiero w grudniu, ale wcześniej koncentrowałam się na działaniach reklamowych. Metodą prób i błędów testowałam wszelkie dostępne narzędzia marketingowe: od ulotek przez inserty w bezpłatnych gazetach i plakaty w tramwajach, po linki sponsorowane w Google oraz komunikację na Facebooku.

W biznesplanie Joanna Cabaj-Bo-nicka założyła, że próg rentowności, czyli moment, w którym przychody salonu pokryją koszty działalności, nadejdzie po 4-5 miesiącach od uruchomienia placówki.

– Wszystko wskazuje na to, że rzeczywistość potwierdza moje przypuszczenia. Niebawem powinny pojawić się pierwsze zyski – mówi bizneswoman. – Szacuję, że zainwestowana kwota powinna zwrócić się po dwóch latach.

By przyspieszyć zwrot włożonego w biznes kapitału, Joanna Cabaj-Bonicka systematycznie rozszerza wachlarz usług swojej firmy. Przyznaje jednak, że nowoczesne metody depilacji zajmują w nim najważniejszą pozycję.

– Fotoepilacja generuje 40 proc. przychodów salonu. Ale prawdę mówiąc, nie wiem, czy biznes przetrwałby, gdybym nie proponowała klientom również innych zabiegów z zakresu estetyki – przyznaje. – Nie tylko tych, które w ramach know-how zapewnia franczyzodawca. Na przykład wprowadziłam do swojej oferty peelingi chemiczne firmy Fenice.

Spis Treści:

https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-1/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-2/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-3/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-4/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-5/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-6/
https://clumberspaniel.pl/biznes-na-czasie-w-zdrowym-ciele-zdrowych-duch-cz-7/

Facebook Comments
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Specjaliści

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Bezpieczeństwo i konserwacja wypożyczonego sprzętu budowlanego: najlepsze praktyki i porady

Bezpieczeństwo i konserwacja sprzętu budowlanego stanowią kluczowe aspekty w każdym projek…